sobota 30. mája 2009

Víkend a Roma a iné

Výýýborne, konečne nastáva tá chvíľa, keď vám poskytnem farbistý opis môjho výletu do Ríma :)) Ako už tradične všetko tu v Taliansku, aj tento výlet prebehol s istými komplikáciami, ako napr. že som mesiac zháňala nejakú dobrú dušu, čo by v danom termíne vôbec chcela ísť. Nakoniec súhlasil kamarát Jonas , Švéd, že teda pôjde. Ubytovanie sme mali pôvodne u brata nášho domáceho, ktorý býva v Ríme, kým som sa dva dni pred odjazdom nedozvedela, že tam má nejakú návštevu a že to teda nepôjde, takže som ešte rýchlo zháňala nejaké ubytko, jaaaaaj, takáááá naštvanaáááá som bola!!!!
Ale okrem toho sa výlet veľmi vydaril a som spokojná ma maximálnu mieru a nadšená ešte doteraz!! Síce som bola v Ríme už dva krát predtým, ale až teraz som si to konečne zorganizovala tak, ako som ja chcela a prešla som si veci, čo mi ešte chýbali. Výhoda toho, že sme boli dvaja bola v tom, že jedného človeka je ľahšie zmanipulovať, aby robil to, čo ja chcem :D A vyšlo to, stihli sme všetky dôležité veci z môjho doknale vypracovaného plánu.
Leteli sme z Milána vo štvrtok ráno - naspäť v nedeľu - a ešte v ten deň sme stihli Vatikán - múzeá, baziliku Sv. Petra (len do kupoly sme sa skrz ten rad nedostali), Anjelský hrad a pár ďalších vecí.
Piatok bola sranda, nakoľko sme celý deň strávili von - Koloseum, Palatínsky vŕšok, Forum Romanum a potom Pantheón a pár ďalších kostolov a drobností, ale vzhľadom na to, že Zuzka sa samozrejme nenatrela opaľovacím krémom, tak skončila úplne spálená. Pripadala som si ako také malé ružové prasiatko, čo sa opeká na ražni a vyzerala som samozrejme ako úplný pako. A ešte som bola za debila, lebo som si z Jonasa celý čas robila srandu, že spáli on, hahaha, lebo je Švéd...
Zo soboty (celý deň som behala v svetri) sa mi najviac páčila Galeria Nazionale d'Arte Antica, ale mrzelo ma, že sme sa potom nestihli dostať do Galeria Borghese (kde si bolo treba rezervovať lístky asi tak 4 dni dopredu, ale o tom som samozrejme nevedela), kde je zopár veľmi slávnych diel, ale čo už.
A samozrejme že sme videli aj tie klasické veci ako fontána do Trevi, Španielske námestie, Piazza Navona a tak, ale to asi nebudem rozpisovať, lebo pochybujem, že to niekoho zaujíma aspoň z polovice tak, ako mňa. Ale zhrnula by som to aspoň tak, že najviac sa mi páčil Panteón a fotnána do Trevi (to je asi trápne, ale čo narobím.. ;)
Ale najlepší bol aj tak zmätený ochrankár vo Vatikáne, ktorý nám vysvetľoval cestu do Múzeí a jeho najlepšia hláška bola namiesto "držte sa vľavo" že "mind the gap" :D Talianske slniečko veľmi pripeká :)
Rím je krásne mesto, ale na Prahu nemá!!! :D A ľudia sú tam ešte drzješí ako tu v Miláne, je to des.
Pravdupovediac ma to tu už všetko začína tak nejak štvať. Momentálne je tu teplo na zdochnutie, skoro nič nefunguje tak ako má, domáci nás solídne štve a ak mi ešte raz s tým nafajčeným výrazom a červenými očami povie že "don't worry", tak mu už asi fakt skočím na krk. Učím sa momentálne na tri skúšky, ktoré mám v stredu - 10.30, 12.30 a 16.30, a ešte aby toho nebolo málo tak tá trúba učiteľka robí problém z toho, že jej na to 12.30 dobehneme o 10 minút neskôr (ako keby tu niekto chodil niekam načas). Jaaaj bože. V živote by som si nepomyslela, že to poviem, ale fakt sa už začínam tešiť, že budem doma.
A komáre ma v kuse žerú.
A už sa to to skutočne kráti - ak sa mi to všetk nejakým zázrakom podarí v tú stredu napísať a nebudem musieť ísť na opravné termíny, tak mi vlastne zostáva v Miláne mesiac... Hm... Ale bude mi to určite chýbať, aj tak.
A ak naozaj všetko vyjde, tak 17. by som mala mať po všetkom a 18. mi prídu na návštevu Zuzka so Zlatkou, na čo už úúplne hrozne teším :))) Už sa teším vlastne na všetkých, že vás uvidím, keď prídem domov/do Prahy :))))))

PS: A všetci mi poriadne a silno držte v stredu palce, lebo tu bude asi tak jediné, čo ma zachráni!!!! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára